بنیاد دانش بنیاد آفبا

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست

بنیاد دانش بنیاد آفبا

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

همیشه

حالا که تصمیمتون رو گرفتید و می‌خواین برای کنکور ۹۶ خودتون و آماده کنید بهتره مسیر پیشِ روی خودتون رو هم کاملا مشخص کنید، چون برای بسیاری از شما که اولین باره می‌خوان تو این راه قدم بذارید و با چم و خم کار و فرازو نشیب‌های اون هم آشنا نیستید، نقشه راه می‌تونه کمک حال خوبی باشه تا بهتر این مسیر رو طی کنید. پس اینو بدونید نقشه راه برای شما از همه چیز مهمتره و سعی کنید هیچ وقت نقشه‌تون رو گم نکنید. چون از قدیم هم گفتن بار کج به مقصد نمیرسه!


البته که وجود یک راهنمای خبره برای بکارگیری بهتر از این نقشه لازمه؛ اما این نکته رو فراموش نکنید: آیا می‌تونید به هر راهنما و نقشه‌ای اعتماد کنید؟


یادتون باشه برای رسیدن به یک انتخاب درست باید در وهله‌ اول تحقیق و بعد اقدام کنید و با اعتمادی راسخ نقشه خودتون رو شناسایی کنید تا بتونید درست استارت بزنید و هر جایی که احساس کردید نیاز به کمک دارید از راهنما و پشتیبان توانمندتون کمک بگیرید.


فقط این چند مورد رو در نظر بگیرید:


اول اینکه در میانه‌ راه از مسیر و نقشه‌تون فاصله نگیرید؛

هم ‌زمان نمی‌شه از چند نقشه‌ مختلف استفاده کرد و با موفقیت به مقصد رسید!

این رو در نظر بگیرید که نقشه انتخابی شما سال‌ها به خیلی‌ از آدما کمک کرده تا موفق بشن. پس وقتی به اون پیوستید، دیگه بدون هیچ شکی تخته گاز جلو برید و دنبال تغییر در اون نباشید!


ادامه مطلب :

آفبا

افبا

کنکور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۶ ، ۱۵:۲۲
امیر احمدی

میگن کنکور آسونه... مگه میشه؟- آفبا

کنکور  هم با همه سختی‌هاش تمام شد و تبدیل شد به یک خاطره! حالا رقابت جدی کنکور ۹۶ شروع شده و کسانی در کنکور موفق می‌شن که یکسال منظم و با برنامه ریزی دقیق پیش برن. از همین ابتدای راه باید مسیر خودتون را با تفکرات سازنده بسازید، تنها با این روش می‌تونید ‌در خودتون توانی دو صدچندان برای پیش به سمت اهداف و خواسته هاتون ایجاد کنید. چراکه حس خوب پیروزی و رسیدن به اهدف‌تون خیلی دلنشینه!


اما باید بدونید که چطوری می‌تونید به اون دست پیدا کنید. اینکه تا چه اندازه به خودتون و توانایی‌های درونی‌تون اعتماد دارید؟ و یه سوال کلیدی اینکه تا به حال به این موضوع فکر کردید که آیا شیوه درس خوندن شما برای کنکور موثره یا نه؟ آیا فکر می ‌کنید با این شیوه‌ای که به اون تکیه کردید به هدف خودتون خواهید رسید؟


مگه میشه؟؟

مگه میشه شما برای کنکور با برنامه‌ریزی پیش برید و پیشرفت نکنید؟ یا مگه میشه کسی ذهن‌شو آزاد نکنه و با تمرکز زیاد جلو بره و در آخر به جایی که می‌خواد نرسه؟ اصلا مگه داریم داوطلبی پر از پشتکار و انگیزه باشه و نتونه موفق بشه؟ مهم اینه که شما مطمئن باشید راه کنکور برای شما آسونه .



ادامه مطلب :

آفبا

افبا

کنکور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۶ ، ۱۲:۲۳
امیر احمدی

روش جادویی PQR5 برای موفقیت در کنکور


زندگی به یک قفل رمزدار شباهت داره، کار شما اینه که رمز رو پیدا کنید تا به آنچه میخواهید برسید.


موفقیت در کنکور هم مثل زندگی یک سری اصول داره، کافیه اون اصول رو رعایت کنید تا در کنکور موفق بشید. اگر از اصول به درستی استفاده کنید همیشه موثر واقع می‌شن. تنها کاری که باید بکنید اینه که این اصول رو در خدمت بگیرید. مطمئن باشید که موفق می‌شید.


از روش های جادویی برای موفقیت در کنکور مطالعه با استفاده از تکنیک PQR5 است. مطالعه برای یک ماراتن بزرگ مثل کنکور، اصولی داره و با این اصول میشه قفل موفقیت در کنکور رو باز کرد. این روش، روش عجیب و غریبی نیست و بر اساس سایر کارهایی که ما در زندگی انجام می‌دیم طراحی شده است. هدف ما از اجرای این روش جادویی، شرطی کردن خودمون به مطالعه است. اگر با استفاده از این روش خودمون رو به مطالعه شرطی کنیم، اونوقت مطالعه کردن مباحث کنکور برامون به راحتی نفس کشیدن می‌شه.


بعضی از شرایط عمومی باید در این روش رعایت بشه، اولین موضوع مکان مطالع هست، بهتره مکان مطالعه یک مکان ثابت باشه و مدام جای مطالعه کردن‌تون رو عوض نکنید، نور و دمای محیط باید مناسب باشه و حتما محیط شما دارای دکوراسیون ساده‌ای باشه تا تمرکز رو بهم نزنه. برای شرطی شدن به مطالعه سعی کنید مطالعه رو در یک محیط ثابت با دکوراسیون ساده انجام بدید. این کار باعث میشه ضمیر ناخودآگاه‌تون پس از یک مدت، اون محیط رو به عنوان محیط مطالعه قبول کنه و زمانی که وارد اون محیط می‌شید، به صورت ناخودآگاه و به علت شرطی شدن، تمرکز و میزان یادگیری‌تون چند برابر میشه.


ادامه مطلب :

آفبا

افبا

کنکور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۶ ، ۱۴:۲۷
امیر احمدی