بنیاد دانش بنیاد آفبا

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست

بنیاد دانش بنیاد آفبا

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست


10 روش در خواندن با آفبا



نحوه ی درس خوندن یک موضوع خیلی بحث برانگیزهست. و گاها میتونه برای افراد مختلف و برای سلیقه های مختلف کمی فرق کنه. ولی بعضی از قوانین و راه ها به صورت علمی ثابت شدن و اگر فردی بتونه از این قوانین به نحو احسنت استفاده کنه میتونه کیفیت درس خوندنشو بالا ببره.


اینجا ما ۱۰ مورد از این قوانین و راهنمایی های علمی رو برای شما به صورت خلاصه میاریم که بتونید ازشون استفاده کنید.


• از نمودار فراموشی استفاده کنید:


این واقعیت علمی از سال ۱۸۸۵ کشف شده ولی دانش آموز ها به طور عجیبی همیشه اون رو نادیده میگیرند. پس از خواندن هر مطلبی مغز شما اون رو فراموش میکنه. ولی اگر همان مطلب رو بعد از ۲۴ ساعت مرور کنید ۸۰ درصد از آن مطلب را فراموش نخواهید کرد. در این زمان ممکنه مرور مطالب ۱۰ دقیقه زمان ببره. ولی بعد از یک هفته این زمان به ۵ دقیقه میرسه و بعد از اون توی روز سی ام فقط با مرور مطلب به مدت ۲ دقیقه میتونید ۱۰۰ درصد اش رو به خاطر بسپرید.


• روز های قبل از امتحان مطالب را یکجا وارد ذهن خودتون نکنید:


یک روانشناس اهل سندی گو به این نتیجه رسید که بهتر هست که مطالب رو در روز هایی که به زمان اولین بار مطالعه نزدیک تر هستند مرور کرد، نه شب امتحان. و بهترین زمان برای مرور، ۱۰ درصد زمان بین اولین مطالعه و امتحان هست. یعنی مثلا اگر شما روز شنبه مطلب را خوندید و امتحان شنبه ی بعد هست، مطالب رو باید روز دوشنبه مرور کنید.



ادامه مطلب :

آفبا

افبا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۴
امیر احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی