بنیاد دانش بنیاد آفبا

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست

بنیاد دانش بنیاد آفبا

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست

چرا من باید از درس خوندن خوشم بیاد؟

سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ب.ظ

افبا


این سوال خیلیاست. چرا از درس خواندن خوشمون نمیاد؟ اصلا چرا باید از درس خوندن خوشمون بیاد؟ چرا باید درس بخونیم اصلا؟


این سوال ها ممکنه ذهن خیلی هارو به خودش مشغول کرده باشه. توی یه مقاله ی دیگه که از آفبا گذاشته بودیم (هدف شما از درس خواندن چیست؟) خیلی مطالب باحالی گفتیم. اگه این مقاله نخوندین، حتما بخونید چون به این موضوع امروزمون خیلی مربوط هست.


و اما در جواب اون سوالی که اول گفتیم، باید بگیم که هر فردی که به دنیا میاد، خواسته یا ناخواسته وارد سیستم آموزشی اون کشوری میشه که توش به دنیا اومده. پدر و مادرها برای اینکه راه دیگه ای برای فرزند خودشون برای رسیدن به موفقیت و وارد شدن به جامعه نمیبینند، فرزندان خودشون رو وارد این سیستم آموزشی میکنند. و در واقع نمیشه اونها رو هم مقصر دونست، و اینکه سیستم آموزشی هم چیز بدی نیست که بخواهیم ازش بد بگیم. ولی خوب اینجا یه مشکل هست: نمیشه برای همه یک نسخه رو پیچید.


هر فرد به خصوص، استعداد ها و توانایی های خودش رو داره و توی یک سری زمینه های خاص به خودش میتونه پیشرفت کنه. یکی ممکنه کار های عملی اش خوب باشه و بتونه کارهای دستی خیلی خوب بسازه، یکی ممکنه توی کار های هنری استعداد داشته باشه، و یا یکی هم ممکنه توی ریاضیات و یا درس های دیگه استعداد داشته باشه. با این حال، معمولا نه پدر و مادرها به این نکته توجه می کنند و نه لزوما سیستم آموزشی. 


ادامه مطلب :

آفبا

افبا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۵
امیر احمدی

آفبا

افبا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی