بنیاد دانش بنیاد آفبا

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست

بنیاد دانش بنیاد آفبا

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست

یادگیری بدون فراموشی

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ق.ظ

یاد گیری آفبایی


امروز توی این مقاله از از آفبا میخوایم روش لایتنر رو به شما معرفی کنیم. توی خیلی از جاها این روش رو اومدن معرفی کردن و ورژن های مختلفی ازش رو میتونید ببینید. ولی ورژنی که واقعا تست شده و نتیجه داده و بهتر هست رو میخواهیم تو افبا بهتون معرفی کنیم.


همونطور که میدونید روش لایتنر بر اساس نمودار فراموشی طراحی شده. اگر نمودار فراموشی رو توی اینترنت جست و جو کنید میبینید که بعد از مرور اول، مطالب به مرور از حافظه انسان پاک میشوند چون در حافظه ی کوتاه مدت شما یا به قول معروف رَم ذهن شما دخیره شده اند. وظیفه روش لایتنر این هست که بیاد و این مطالب رو از حافظه کوتاه مدت شما به حافظه ی بلند مدتتون انتقال بده.


از لایتنر بیشتر برای به خاطر سپردن لغات زبان استفاده میشود، ولی شما میتونید با روش های مختلف، قسمت های حفظی درس های دیگر رو هم توی این سیستم بگنجونید. که حالا چون برای این کار افراد روش های دلخواهشون رو پیش میگیرند، ما فقط به توضیح این روش برای یادگیری لغات بسنده میکنیم و قسمت بسط دادن به روش های دیگه رو به خود دانش آموز ها میسپاریم.


سیستم لایتنر برای اولین بار توسط سباستین لایتنر در دهه ی ۱۹۷۰ اختراع شد و از اون زمان هم تغییرات زیادی توش شامل نشده.


ادامه مطلب :

آفبا

افبا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی