بنیاد دانش بنیاد آفبا

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست

بنیاد دانش بنیاد آفبا

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

افبا - چرا برنامه هایی که مینویسم عملی نمیشوند؟


سلام دوست آفبا یی عزیز. اگه برای کنکور دارید تلاش میکنید، حتما براتون پیش اومده که نشستید برای هفته تون برنامه نوشتید، و مثلا گفتید که توی این روز و این ساعت، این مقدار از این درس رو خواهم خواند. بعد اون ساعت و اون روز فرا میرسه و شما اون درس رو نمیخوانید و به همین ترتیب این برنامه ریزی ها تا زمانی پیش میره که دیگه خسته میشید....


امروز میخواهیم در مورد این مشکل، که مشکل بسیاری از کنکوری ها هم هست یکم صحبت کنیم.


بله همانطور که میگفتیم این مورد تا به حال بسیار پیش آمده که افراد برای انجام دادن کارهای خود در طول هفته برنامه ریزی ساعتی میکنند. مثلا شما برای روز شنبه تون قرار گذاشتید که از صبح ساعت ۸ پاشید، از ساعت ۹ شروع کنید، ۲ ساعت فیزیک بخونید، ۲ ساعت ریاضی، ۲ ساعت شیمی و۲ ساعت هم تمرین های فردا رو حل کنید. به همین ترتیب برای روز های دیگه از هفته بر اساس تست هایی که باید بزنید و یا تعداد ساعاتی که باید توی اون هفته بخونید، درس های مختلف رو زمانبندی کرده اید.


به نظر شما این برنامه چه مشکلاتی میتونه داشته باشه؟ اصلا آیا این برنامه مشکلی داره؟


این نوع برنامه ریزی ها چند مشکل اساسی دارند. اولا اینکه این نوع برنامه ریزی ها اتفاقات پیش بینی نشده رو در نظر نمیگیرند.


ادامه مطلب :

آفبا

افبا

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۰۳
امیر احمدی

چند روش  آفبا برای استفاده ی بهتر از زمان های مرده

حتما شنیدید که زمان طلاست، و حتی از طلا هم با ارزش تر هست. الان شما توی این دوره از زندگی تون که دارید برای کنکور تلاش میکنید هیچ وقتی برای تلف کردن ندارید. و توی زندگی روزانه تون حتما وقت هایی هست که ممکنه به بطالت بگذره. مثل وقت هایی که توی تاکسی یا اتوبوس هستید. به همین خاطر برای اینکه شما بتونید حداکثر استفاده رو از این وقت ها ببرید، اینجا توی آفبا سعی کردیم شما رو با چند تا از راهنمایی ها و راه های مختلف برای استفاده ی هرچه بهتر از زمانتون، توی این دوران کنکور آشنا کنیم.


۱. لغت های زبان و عربی و ادبیات رو توی برگه های جیبی بنویسید و همیشه و در همه شرایط به همراتون داشته باشید و به محض یافتن زمان مطلوب ، شروع به خواندن لغات کنید. ادامه دادن این کار کوچک توی طولانی مدت  تاثیر زیادی توی دانش لغوی شما خواهد داشت.

۲. در زمان هایی که حس می کنید ذهن تون قدرت کافی برای مطالعه ی مفهومی و سنگین رو نداره از کتب تاریخ ادبیات مصور، زیست تصویری و یا کتاب های دیگری مثل این استفاده کنید ؛ با این کار هم از زمان به صورت بهینه استفاده کرده اید و هم با مطالعه ی تصویری، باعث شدید انرژی و تازگی تا حدودی به ذهن تون برگرده.


ادامه مطلب :

آفبا

افبا

کنکور

مشاوره 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۲۷
امیر احمدی